גלעד שליט חי אתר האופנועים הישראלי

ראשי | לוח | פורום | קישורים | חדשות | משאל | דגמים חדשים | חדש בשוק | קניות


רכיבה על רטוב

לא פשוט לרכב על דו-גלגלי, קל וחומר כאשר הכביש רטוב, החורף בארץ לא קשה במיוחד
אך כאשר הכביש רטוב, התנאים משתנים. מי שלא נותן את הדעת עלול לשלם מחיר כואב.

איך להתכונן לחורף, במה לטפל ואיך לרכב.

הכנת הרוכב
המטרה להשאר יבש בכל מצב, להרגיש נוח, עירני ולשמור על יכולת תגובה נאותה ומשוחררת.
באופן דומה לא להתבשל מחום ולאפשר תפעול יעיל של הכלי. הפתרון היעיל ביותר הוא חליפת הגשם אשר מולבשת מעל המיגון הרגיל. בנוסף לכך קיימים אמצעי בידוד מגשם לרגליים, לידיים ולראש.
(לעבור את החורף יבשים)

הכנת האופנוע
עקרונית אין שום בעיה או מגבלה לרכב בגשם, האופנוע מתוכנן להתמודד עם רכיבה רטובה, רק חשוב להקפיד על מוכנות האופנוע לרכיבה שכזו. הנקודות הרגישות הם אמצעי השליטה: מצערת, בלמים, שרשרת הינע ציר הגלגלים וצמיגים. לצורך שמירה על תפקוד מושלם של המכלולים צריך להקפיד על השימון ותחזוקה נאותה.
הנקודה השחורה והקריטית הם הצמיגים, עומק החרצים בצמיג צריך להיות לפחות חצי מצמיג חדש. רצוי מאוד, אך בפועל רוב הרוכבים, בעיקר מסיבות תקציביות, אינם מקפידים על כלל זה. ובכן כדאי להזכיר כי צמיגים שחוקים עלולים לגרום לנזק כספי גבוה בהרבה מרכישת זוג צמיגים חדש, במיוחד אם הכלי מוקף בפלסטיקים יקרים. נפילה מגוככת ומבישה במהירות אפס עלולה לעלות אלפי שקלים. צמיג זקוק ללחץ אוויר נכון כדי לתפקד, יש לבדוק את המלצון היצרן לישמן באדיקות.

תנאי הדרך
במהלך הקיץ או בהפוגה ארוכה בין הגשמים, צובר הכביש זוהמה: שמן, אבק, בוץ ופסולת. לכן הגשם הראשון הוא תמיד המסוכן ביותר. כל המשקעים הנ"ל צפים בבת אחת ומורידים את האחיזה לרמות מסוכנות. בימים אלו ממולץ לוותר על הרכיבה או להמתין עד שהגשם יפנה את הרעה מעל פני הכביש.

אסטרטגיית רכיבה
המטר הראשון: צץ בהפתעה, אפשר לעצור בצד הדרך מתחת לגשר או בתחנת אוטובוס ולחכות עד שהגשם ישטוף את הכביש.
בחירת קו רכיבה: רצוי לשמור על האספלט עם אחיזה טובה, פשוט לאתר את האיזורים הבעייתים על הכביש ולהמנע מהם: סימוני צבע (קו הפרדה, חיצים, מעברים חציה), שלוליות, בורות ומרקמים יוצאי דופן על פני האספלט(פירות עצי פיקוס, גללי בהמות, נילונים, פחיות משקה).

אופן רכיבה: האחיזה המוגבלת מחייבת שימוש מתון בכלי הרכב. האצה בלימה ופנייה, יש לבצע אותם מתינות רבה. תנאי הרכיבה דורשים מירווחי ביטחון גדולים יותר, מהירות נמוכה, בלימה בקו-ישר ולא בהטיה(עד כמה שניתן). העקרון הוא לשמור על "תבנית הביצים שלמה" תחשבו שעליכם להוביל תבנית ביצים על האופנוע.

עירנות מרחבית: בהיותכם חלק בלתי נפרד מההתרחשות בכביש, יש להשגיח על הנעשה מלפנים ומאחור. הקפידו לשמור על מרחק בלימה עבורכם וגם עבור הרכב שמאחוריכם, במידה ומצב סביבכם גבולי, פנו את הנתיב והצמדו לימין. ניתן להפעיל את אורות הבלם (מבלי לבלום) רק כדי להעיר/להאיר את הנהגים מאחור.

עוד בנושא
לעבור את החורף יבשים
אופנועים-רכיבה נכונה
לראש הדף 


כתוב לנו |  אודות |  הסכם שימוש |  ש"ות |  הצהרת פרטיות |  החשבון שלי |  פורום |  בייקרס

   XNET Smart Solutions All rights reserved © 1998-2003